Werken bij Azalp
thomaswba(1).png

Je kunt lekker jezelf zijn en je hoeft geen blad voor je mond te nemen

Thomas van Drunen, Performance Marketeer

Wat houdt dat precies in, SEA Marketeer?
Aan de hand van verschillende databronnen volg ik de trends en ontwikkelingen in de markt op de voet. Hier gebruik ik Google
Ads en Analytics dagelijks voor. Om ervoor te zorgen dat we de juiste koers varen, kijk ik naar de verhoudingen tussen traffic, kosten en opbrengsten. Het is aan mij om hier een ideaal evenwicht in te vinden! Mijn bevindingen deel ik dan met bijvoorbeeld Category Management, zodat zij ook zien wat er goed gaat en waar kansen liggen om te verbeteren.
Daarnaast spring ik bij waar nodig bij mijn marketing collega’s. Ik help hierbij met het opzetten van acties in de Meta omgeving van Facebook en Instagram. Promoties en grote campagnes draaien kost een hoop tijd, maar het is altijd supertof om aan het einde de resultaten te zien waar we dan van leren en meenemen naar de volgende campagnes! 

Hoe ben je hier terecht gekomen?
Na mijn opleiding ben ik via
ViaJou (werving en selectiebureau) bij Azalp terecht gekomen. Ik heb Small Business en Retail Management gestudeerd aan Avans in Breda. Daarnaast heb ik heel lang bij de Albert Heijn gewerkt, ongeveer 12,5 jaar, waarvan de laatste jaren ik teamleider was van de vulploeg.

Van Appie naar Azalp, hoe is dat gegaan?
Mijn eerste functie binnen Azalp was bij Customer Service. Dit vond ik erg leuk en paste goed bij mij, want ik vind het leuk om mensen te helpen. Bij de afdeling Customer Service ben je in nauw contact met de klant om hen te helpen. Wat ik ook leuk vond is dat je door deze afdeling echt alles leert over de verschillende producten binnen ons assortiment. Dat zijn er nogal wat, dus dat was zeker even pittig op het begin! Maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik uitgebreide kennis heb over ons assortiment, wat erg goed van pas kwam bij mijn volgende functie binnen Azalp.
 

Je bent intern van functie gewisseld?
Ja, na een paar maanden kwamen er meerdere interne vacatures vrij en hier zat Performance Marketeer tussen. Azalp was toen enorm aan het groeien, waardoor er nieuwe functies gemaakt en gevuld moesten worden. Op het begin sprak het me nog helemaal niet aan, want het was zó anders dan Customer Service. Na een gesprek met en demonstratie van Peter-Jan was ik erg enthousiast en heb ik toch gesolliciteerd!
Op het begin was het wel taai, want er was natuurlijk veel data te analyseren en ik wist niet helemaal waar ik het zoeken moest. Beetje bij beetje werd ik er handiger in en kon ik aan de slag met super vette resultaten. Zoals toen er een product was die maandenlang niet werd verkocht. Door dit te constateren en een kleine wijziging aan te brengen liepen ze erna als zoete broodjes over de toonbank. Dit soort dingen maken mijn werk echt heel tof!  

Heb je nog meer voorbeelden van zulke “toffe dingen”?
Nou, bijvoorbeeld dat er helemaal geen hiërarchie is, omdat we een relatief klein bedrijf zijn.  Hierdoor kan iedereen met de juiste onderbouwing hele vette dingen voorstellen en op gang brengen. Dit gaat dan niet van manager, naar manager, naar leidinggevende, maar het wordt meteen opgepakt. Hierdoor voelt iedereen zich enorm betrokken en dat is supertof om te zien en deel van uit te maken!

Welke uitdagingen heb je in de wereld van Search Engine Optimalisation?
De wereld van SEA staat nooit stil. Er zijn allerlei schommelingen in de markt, maar ook in het wereldtoneel. Het is super dynamisch en hierdoor kan ik de veranderingen niet altijd voorspellen. Om zo goed mogelijk uit dit soort situaties te komen is het belangrijk om met creatieve oplossingen te komen. Dit maakt het spannend, want de plannen die ik aandraag hebben geen 100% slagingskans. Gelukkig maak ik dit soort beslissingen nooit alleen en worden ze eerst wel overwogen voordat we iets doorzetten.
Maaar soms is het wel even klamme handjes werk.
 

Je moet lachen bij het woord “klamme”, waarom is dat( grappig)?
Ja, ik had misschien beter een ander woord kunnen gebruiken. Er zijn namelijk een aantal collega’s met grappige bijnamen. Zo hebben we de
Category Managers van Wellness en die hebben de bijnamen Natte (van de zwembaden) en Klamme (van de sauna’s). Daar moest ik aan denken.
 

Heb jij ook zo’n leuke bijnaam?
Nou, ik heet dus Thomas en één van de eigenaren heet ook Thomas. Hierdoor kreeg ik op de klantenservice veel voor elkaar bij de leveranciers, want die dachten dat ik de Grote Baas was. Toen zijn ze me intern maar Tony gaan noemen, om die verwarring weg te halen.  Dat sloeg zo aan dat diezelfde leveranciers en andere externe partijen me nu ook Tony noemen. Ik kan hier wel om lachen. 

Wil je verder nog iets delen met je potentiële nieuwe collega?
Het klinkt misschien cliché op onze eigen
werkenbij-site, maar het team is hier echt top. Je kunt lekker jezelf zijn en je hoeft geen blad voor je mond te houden, voor niemand. Daarnaast hebben wij natuurlijk, zoals elk bedrijf, de állerleukste VrijMiBo. Het is vaak zo gezellig dat de poort hier pas laat op slot gaat en dat we dan met een groepje nog de stad in fietsen!

Lijkt dat je ook wel wat?

Bekijk onze vacatures

Meer verhalen van collega's

laurewba1.png

Uiteindelijk zijn we een team en helpen we elkaar uiteraard graag.

Laure van de Watering, Orderverwerking en logistiek Lees het verhaal van Laure van de Watering
frazerwba.png

Iedereen is jong hier en anders zijn ze jong van geest!

Frazer Lang, Category manager Lees het verhaal van Frazer Lang

Interesse? Neem contact met ons op!

Kom je ons team versterken? Bel of mail ons voor een kennismaking.

102820azalp_4666.jpg

Thomas Deters

Sourcing & Sales Director